Beskrivning
Alla våra handgjorda klangskålar sorteras efter vikt. Den angivna diametern är en ungefärlig indikation och ger en allmän uppfattning om skålens bredd. Gnuggpinnar ska beställas separat.
Handgjord klangskål tillverkad av bronslegering, med en lasergraverad bild av Ganesha på insidan, omgiven av Ganesha-mantrat på kanten. Undersidan har en abstrakt mandala i helig geometri, medan de yttre panelerna inkluderar Śrī Yantra (hinduisk Śākta-tradition), motiv med Livets Blomma, dekorativa kantmönster och lotusornamentik.
Ganesha – Hinderborttagare
Den inre gravyren avbildar Ganesha med fyra armar: hållande en modaka (godis), en pāśa (snara), en abhaya mudra (beskyddande gest) och ett stiliserat redskap, sittande på en lotustron bredvid sitt musfordon. Sex cirkulära medaljonger runt honom bär stavelsen ”ॐ” och upprepar mantrat ”ॐ श्री गणेशाय नमः” (Om Shri Ganeshaya Namaha), som åkallar välsignelser för nya början och borttagning av hinder. Traditionella lotusmotiv fyller mellanrummen mellan symbolerna.
Ganeshas närvaro tros undanröja hinder och inbjuda till gynnsamma starter, vilket gör denna skål idealisk för meditationer eller ritualer inriktade på nya åtaganden, affärsprojekt eller kreativa projekt. Den ger också en resonant klarhet till alla ljudhelande sessioner.
Slagna klangskålar
Slagna eller handhamrade klangskålar tillverkas genom en komplett handhamrningsprocess. Varje skål formas och bildas med traditionella tekniker, där metallskivor värms upp, staplas och hamras av skickliga hantverkare tills de får önskad form. Denna process upprepas flera gånger för att uppnå den slutliga formen. Resultatet är att varje klangskål är unik, med små variationer i storlek och form som återspeglar det autentiska hantverket.
Legeringen som används består av koppar, tenn och en blandning av andra metaller, noggrant kombinerade för att skapa en rik, resonant ton. Efter formning mejslas och poleras varje skål, vilket resulterar i ett hållbart och harmoniskt instrument som passar både för rituell användning och ljudterapi.







